Przejdź do treści głównej
INFOLINIA: 71 74 74 700
czynna pon.-pt. 7:30–18:00
(Infolinia ogólna Kampanii KRD)

Skontaktuj się z nami

Centrum prasowe

decorative image

Informacje prasowe

Wtorek, 15 lipca 2025 r.
Raport „Moralność finansowa Polaków 2025”. Co dziesiąta osoba akceptuje wyłudzanie kredytu na podstawie fałszywych dokumentów
91 proc. Polaków deklaruje, że oddawanie długów jest obowiązkiem moralnym. Ale jednocześnie prawie połowa usprawiedliwia przepisywanie majątku na rodzinę, by uciec przed wierzycielem, a także unikanie komornika.
Czytaj więcej
Poniedziałek, 30 czerwca 2025 r.
Ograniczona odpowiedzialność, rosnące długi – co ósma spółka z o.o. w KRD
Żadna forma prawna nie chroni przed długiem, jeśli ktoś prowadzi interesy w sposób nierzetelny i nie płaci w terminie za zamówione usługi czy towary. Efekt? Spółki prawa handlowego, ale też organizacje społeczne, zawodowe, samorządowe czy inne podmioty prawa publicznego, mogą trafić do Krajowego Rejestru Długów, jeśli mają przeterminowane i nieuregulowane zobowiązania finansowe. Ich zadłużenie w KRD wynosi ponad 5,6 mld zł i cały czas rośnie. Z każdym miesiącem przybywa też takich dłużników – rok temu było ich blisko 99 tys., dziś to już 106,6 tys. Największą grupę dłużników stanowią jednak spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.
Czytaj więcej
Poniedziałek, 30 czerwca 2025 r.
Miliardowy dług klientów i walka z cyberprzestępcami – podwójne obciążenie operatorów telekomunikacyjnych
Niemal każde gospodarstwo domowe lub firma korzysta z telefonu czy Internetu. Niestety, nie wszyscy terminowo opłacają rachunki. Tylko w ciągu sześciu miesięcy zadłużenie konsumentów i firm wpisanych do Krajowego Rejestru Długów wobec operatorów telekomunikacyjnych wzrosło o ponad 117 mln zł, osiągając poziom 1 mld zł. Jednak rosnące długi klientów to nie jedyny poważny problem tej branży. Kolejnym jest konieczność zwiększenia wydatków na cyberbezpieczeństwo z powodu wzmożonej aktywności hakerów.
Czytaj więcej
Sobota, 28 czerwca 2025 r.
Mapa cyberoszustw i długów telekomunikacyjnych – gdzie Polacy najczęściej padają ofiarą hakerów i nie płacą za telefon
97 proc. gospodarstw domowych w Polsce posiada telefon komórkowy, a 96 proc. ma dostęp do Internetu. Nie oznacza to jednak, że wszystkie regularnie opłacają rachunki. W ciągu zaledwie sześciu miesięcy zaległości konsumentów wobec operatorów telekomunikacyjnych, zgłoszonych do Krajowego Rejestru Długów, wzrosły o blisko 70 mln zł – do poziomu ponad 567 mln zł. Użytkownicy smartfonów zmagają się dziś nie tylko z rekordowym zadłużeniem, ale także z rosnącym ryzykiem działań cyberprzestępców.
Czytaj więcej