Przejdź do treści głównej
INFOLINIA: 71 74 74 700
czynna pon. - pt. 7:30–18:00
(Infolinia ogólna Kampanii KRD)

Skontaktuj się z nami

Centrum prasowe

decorative image

Informacje prasowe

Wtorek, 16 grudnia 2025 r.
Salony piękności liczą na sylwestrowy zastrzyk gotówki — 55 mln zł długu nie zostawia im wyboru

Podczas gdy liczba salonów piękności z roku na rok rośnie, ich właściciele coraz częściej nie radzą sobie ze spłatą zobowiązań. Sytuacji nie poprawiają wyższe koszty prowadzenia działalności i nowe regulacje prawne. Zadłużenie fryzjerów i kosmetyczek wynosi już niemal 55 mln zł, to o 14 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych Krajowego Rejestru Długów. Zbliżający się sylwester i bale karnawałowe mogą być szansą dla branży beauty na wyjście z finansowego dołka.
Czytaj więcej
Poniedziałek, 08 grudnia 2025 r.
Geografia zadłużenia w Polsce – śląskie powiaty w czołówce, Podkarpacie najsolidniejsze
Choć Wałbrzych od lat dominuje w rankingu najbardziej zadłużonych powiatów w przeliczeniu na 1000 mieszkańców, to spojrzenie na ten problem przez pryzmat całych regionów pokazuje, że to Śląsk jest niepodważalnym liderem koncentracji długu w Polsce. W czołówce miast na prawach powiatu, które mają najwięcej zaległości finansowych, jest aż pięć z Górnego Śląska. Na drugim końcu rankingu dominuje południowo-wschodnia część kraju – Podkarpacie i Małopolska, gdzie mieszkańcy płacą zobowiązania najsolidniej.
Czytaj więcej
Piątek, 05 grudnia 2025 r.
Paczki jadą, pieniądze stoją. Zadłużenie kurierów wynosi 45,5 mln zł
Liczba przesyłek kurierskich w Polsce cały czas rośnie, a mimo to firmy kurierskie mają coraz większe problemy finansowe. Z danych Krajowego Rejestru Długów wynika, że ich łączne zadłużenie sięga już 45,5 mln zł i tylko w ostatnim miesiącu wzrosło o 1,2 mln zł. Większość zadłużonych to jednoosobowe działalności gospodarcze. Ale dostawcy paczek mają też swoich dłużników, którzy są im winni podobną kwotę.
Czytaj więcej
Poniedziałek, 01 grudnia 2025 r.
Polacy nie ufają e-sklepom. Blisko 3/4 nie chce podawać PESEL-u w Internecie
E-commerce nie wzbudza zaufania klientów pod względem ochrony danych. Tylko 7 proc. Polaków twierdzi, że udostępniło PESEL sklepom internetowym, a aż 71 proc. uważa, że w ogóle nie powinny one mieć prawa do gromadzenia tego numeru. Nieufność wobec prywatnych firm rośnie i dotyczy nie tylko zakupów online, ale także hoteli, biur podróży i wypożyczalni – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie serwisu ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów.
Czytaj więcej