Porady
Jak monitorować finanse swoich kontrahentów?
Weryfikacja sytuacji finansowej kontrahenta jest ważna, niezależnie od tego, czy jest to nowa współpraca czy ugruntowane kontakty biznesowe. Może się zdarzyć, że dziś jego sytuacja jest stabilna, jednak nie ma pewności, co będzie jutro, za tydzień czy za miesiąc. W najnowszym odcinku podcastu „Trzy słowa o biznesie” Tomasz Ostrowski, starszy specjalista ds. sprzedaży w Departamencie Sprzedaży, mówi o istocie monitoringu partnerów biznesowych i możliwościach, jakie daje przedsiębiorcom KRD.
W odcinku przytoczony został przykład z życia. Pewien właściciel firmy budowlanej sprawdził 15 swoich obecnych kontrahentów i okazało się, że 9 z nich znajduje się w bazie danych KRD, co stało się dla niego sygnałem do bardziej szczegółowego weryfikowania ich sytuacji.
– Z pomocą przychodzi tu możliwość monitorowania dowolnej firmy. Dzięki temu właściciel firmy może otrzymywać powiadomienia, na przykład sms-em i e-mailem, gdy jego kontrahent, który dotychczas terminowo regulował należności, zaczyna mieć z tym problem. Są trzy główne sytuacje, w których otrzymuje się powiadomienie: pojawienie się nowego wpisu w rejestrze, zmiana wysokości zadłużenia oraz usunięcie długu z bazy danych – mówi Tomasz Ostrowski.
Nasz gość informuje również, że istnieje możliwość dowiedzenia się, czy ktoś sprawdzał naszą firmę, co jest równie ważne dla utrzymania dobrego wizerunku przedsiębiorstwa.
– Główne korzyści z aktywnego monitorowania to przede wszystkim kontrola nad informacjami pojawiającymi się na temat naszej firmy w KRD oraz otrzymywanie bieżących powiadomień o zmianach u naszych partnerów, które mogą mieć bezpośredni wpływ na nasze decyzje biznesowe i relacje z nimi – podsumowuje Tomasz.
To tylko skrót. Po bardziej wyczerpujące informacje zapraszamy do podcastu „Trzy słowa o biznesie” poświęconego monitorowaniu kontrahentów. Odcinek można obejrzeć lub wysłuchać w popularnych serwisach streamingowych:
Zapraszamy!
– Z pomocą przychodzi tu możliwość monitorowania dowolnej firmy. Dzięki temu właściciel firmy może otrzymywać powiadomienia, na przykład sms-em i e-mailem, gdy jego kontrahent, który dotychczas terminowo regulował należności, zaczyna mieć z tym problem. Są trzy główne sytuacje, w których otrzymuje się powiadomienie: pojawienie się nowego wpisu w rejestrze, zmiana wysokości zadłużenia oraz usunięcie długu z bazy danych – mówi Tomasz Ostrowski.
Nasz gość informuje również, że istnieje możliwość dowiedzenia się, czy ktoś sprawdzał naszą firmę, co jest równie ważne dla utrzymania dobrego wizerunku przedsiębiorstwa.
– Główne korzyści z aktywnego monitorowania to przede wszystkim kontrola nad informacjami pojawiającymi się na temat naszej firmy w KRD oraz otrzymywanie bieżących powiadomień o zmianach u naszych partnerów, które mogą mieć bezpośredni wpływ na nasze decyzje biznesowe i relacje z nimi – podsumowuje Tomasz.
To tylko skrót. Po bardziej wyczerpujące informacje zapraszamy do podcastu „Trzy słowa o biznesie” poświęconego monitorowaniu kontrahentów. Odcinek można obejrzeć lub wysłuchać w popularnych serwisach streamingowych:
Zapraszamy!