Jak Polacy korzystają z telefonu i Internetu w czasie pandemii

środa, 15 lipca 2020 r.

Pobierz raport

Przed pandemią 80% dorosłych Polaków spędzało z prywatnym telefonem w dłoni co najmniej godzinę dziennie, w tym aż 28% od 2 do 3 godzin, a blisko co czwarty nawet dłużej - wykazało badanie Krajowego Rejestru Długów. Po wybuchu zarazy ponad połowa (56,5%) z nas przyznaje, że sięga po telefon częściej oraz więcej czasu spędza w Internecie (54,3%). Niestety wraz z tym rosną też zaległości wobec telekomów. Przed pandemią, w lutym br. mieliśmy łącznie 826 mln zł długów, a obecnie jest to już 899 mln zł. Oznacza to, że w ciągu czterech miesięcy wzrosły one o 9%.

15 lipca obchodzimy Międzynarodowy dzień bez telefonu. W tym roku Polakom może być jednak trudniej odłożyć go na bok. - W czasie pandemii zdalne kanały kontaktu stały się podstawą w codziennej komunikacji. W dobie smartfonów, telefony zastępują nam często komputery czy sprzęt RTV. Nic dziwnego, że zwiększył się czas jaki spędzamy z aparatem w dłoni. Według naszego badania opublikowanego w raporcie „Jak Polacy korzystają z telefonu i Internetu w czasie pandemii” ponad połowa z nas zauważyła, że dobie izolacji społecznej chętniej sięga po komórkę. Najczęściej zdarza się nam to w celach prywatnych (36,6%). Jednocześnie co trzecia osoba przyznaje, że w czasie wolnym od pracy więcej czasu jest online – mówi Adam Łącki, Prezes Krajowego Rejestru Długów.


Copyright 2003-2014 Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej SA
ul. Danuty Siedzikówny 12, 51-214 Wrocław, spółka zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia-Fabrycznej,VI Wydział Gospodarczy; KRS: 0000169851; NIP: 8951794707; kapitał założycielski: 4.000.000 zł, wpłacony w całości